مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور؛

نقش مهم تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس در رفع مشکلات محیط زیست

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس مدلی نوآورانه و در نوع خود بی‌نظیر است و نقش مهمی در رفع مشکلات فاضلاب و محیط زیست بندرعباس خواهد داشت.

 «هاشم امینی» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، عصر امروز (یکشنبه ۱۰ تیر ماه)، از روند بازسازی و توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس بازدید کرند.

امینی در این رابطه اذعان داشت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس مدلی نوآورانه و در نوع خود بی‌نظیر است که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و در صورت اتمام نقش مهمی در رفع مشکلات فاضلاب و محیط زیست بندرعباس خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل و بازسازی این مجموعه، تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس قادر خواهد بود فاضلاب شهری را به آبی با کیفیت بالا برای استفاده صنایع تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تاکید بر اینکه پروژه از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده است، ادامه داد: این پروژه به عنوان یک مدل مالی نوآورانه مطرح شده که در آن توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب و همچنین بهره‌برداری از آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: این رویکرد در نوع خود بی‌نظیر بوده و انتظار می‌رود که تا سال آینده، فرآیند تکمیلی تصفیه‌خانه به پایان برسد و صنایع با حمایت وزارت نیرو از آب استحصالی بهره‌مند شوند.

وی در پایان سخنان خود، از تلاش‌های شبانه‌روزی بانیان و متولیان این طرح بزرگ ملی تقدیر و تصریح کرد: این تلاش‌ها منجر به ایجاد یک پروژه بدیع و نوآورانه با ظرفیت و تکنولوژی برتر در کشور شده است./آبفا هرمزگان

 

لینک کوتاه:

پیمایش به بالا