استاندار هرمزگان:

اجرای طرح ملی ساماندهی فاضلاب بندرعباس با پیشرفت مناسبی همراه است

استاندار هرمزگان در بازدید از طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب بندرعباس از روند پیشرفت این پروژه ملی اظهار خرسندی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، صبح امروز (جمعه 14 اردیبهشت ماه) مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، با حضور در محل تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس از روند پیشرفت طرح بزرگ (ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب بازیافت شده به صنایع) بازدید کرد.

 

 

در ادامه این بازدید، برای بررسی هر چه بیشتر مسائل و چالشهای پیش روی اجرای این طرح، جلسه ای مشترک با حضور ارکان طرح برگزار و گزارش عملکرد توسط مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، دکتر شهروز شجاعی ارائه شد.

 

 

استاندار هرمزگان ضمن بازدید از فاز اول، دوم و چهارم این طرح ملی، از روند پیشرفت پروژه ها اظهار خرسندی کرد و بیان داشت: این طرح، یکی از نیازهای دیرینه مردم بندرعباس بوده که در ابتدای دولت سیزدهم تقریبا به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال پیشرفت داشته اما اکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال قرارداد برای تکمیل این طرح منعقد شده است.

 

 

بالاترین مقام دولت در استان با تأکید بر اهمیت وعده دولت به مردم افزود: به مردم قول دادیم سال جاری پایان ورود فاضلاب تصفیه نشده از طریق خروجهای تصفیه خانه فاضلاب به دریا و تحقق مطالبه بحق‌شان باشد، ناگفته نماند مشکلاتی از جمله ثبت سفارش کالا و مسائل ارزی وجود دارد که برای تامین آن از تهران پیگیری خواهیم کرد.

 

 

مهندس دوستی با بیان اینکه چالش دیگر مربوط به گستردگی و پوشش کامل شبکه فاضلاب شهر بندرعباس است، ادامه داد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح تا این زمان بالغ بر ۶ همت (۶۰ هزار میلیارد ریال) پیش بینی شده است اما این ۶ هزار میلیارد تومان همه فاضلاب بندرعباس را پوشش نخواهد داد البته مشکلات اساسی را حل خواهد کرد.

وی گفت: ریختن مستقیم فاضلاب از برخی محلات به خورها و فرسودگی خطوط  انتقال از جمله چالشهای مهم این طرح است لذا برای ساماندهی کل فاضلاب بندرعباس لازم  است که شبکه فاضلاب و اتصال آن به تصفیه خانه در تمامی نقاط شهر و شهرک ها همچون طرح ملی مسکن اجرا شود، بخشی از مسکن مهرهایی که قبلا ساخته شده متاسفانه طرح شبکه فاضلاب برای آنها اجرا نشده است.

 

 

در پایان این بازدید، استاندار هرمزگان به همراه مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با حضور در جمع کارگران فازهای مختلف، هفته کار و کارگر را گرامی داشتند و از زحمات آنان تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه:

مطالب بیشتر

پیمایش به بالا