در سومین روز از هفته دولت؛

طلسم فروش پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس شکسته شد

همزمان با حضور دکتر سلجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در بندرعباس، دو قرارداد فروش پساب تصفیه شده فاضلاب با صنایع بزرگ استان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، بعد از ظهر امروز (جمعه چهارم شهریور ماه) با حضور دکتر شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، مهندس عطا معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان و مهندس احمد آقازاده مدیرعامل شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز در ساختمان استانداری هرمزگان، برای اولین بار قرارداد فروش پساب تصفیه شده به امضا رسید.

دکتر شهروز شجاعی با اشاره به این رویداد بزرگ تشریح کرد: خداوند را شاکریم که امروز علاوه بر آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ پروژه انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب این شهر که با حضور جناب آقای دکتر سلاجقه و جناب آقای مهندس دوستی، دو قراداد فروش پساب به صنایع نیز منعقد شد.

وی ادامه داد: شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز و فولاد هرمزگان جنوب دو شرکتی بودند که امروز با عقد قرارداد با شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس در رفع مشکل بوی بد فاضلاب و سایر مشکلات محیط زیستی این مسئله و همچنین تامین نیاز آتی خود، گام دیگری برداشتند.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: طرح ساماندهی و انتقال پساب تصفیه شده به صنایع مولد هم اکنون بیش از ۱۴ درصد پیشرفت داشته است که با اقدام امروز، بخش قابل توجهی از منابع لازم برای پیشبرد طرح تامین می شود.

در ادامه این مراسم استاندار هرمزگان با اشاره به نقش پررنگ صنایع در اجرای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس، تشریح کرد: زیبایی طرح فوق الذکر این است که دولت در آن نقش اصلی خود، یعنی تنظیم‌گری را به خوبی ایفا کرده است و با تعیین قیمت آب به میزانی که صنایع به خرید پساب تصفیه‌شده علاقه‌مند شوند، رغبت برای مشارکت را بالا برده است.

 

مهندس دوستی خاطرنشان کرد: تقریبا روزانه 120 هزار مترمکعب پساب فاضلاب به دریا رهاسازی می‌شود که در سال  به حدود 40میلیون مترمکعب می‌رسد، شرکت‌های فولاد هرمزگان و شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز هر کدام 125 میلیون متر مکعب پساب را خریداری می‌کنند که می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت‌بخشی به محیط زیست دریایی بندرعباس و به سرانجام رسیدن این طرح بزرگ داشته باشند.

مطالب بیشتر

پیمایش به بالا