بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور از روند پیشرفت طرح بزرگ ساماندهی پساب فاضلاب تصفیه خانه بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، دکتر «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز (۴ شهریور ماه)، همزمان با سومین روز از هفته دولت، با استقبال مهندس «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، دکتر «شهروز شجاعی» مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس و نماینده سازمان ایمیدرو در این شرکت و جمعی دیگر از مدیران دستگاه های اجرائی وارد بندرعباس شد.
در ابتدای این سفر دکتر سلاجقه با حضور در تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس، از روند پیشرفت پروژه بازسازی، ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و ایستگاه اصلی پمپاژ بازدید کرد.

دکتر شهروز شجاعی با بیان اینکه در حال حاضر طرح بزرگ انتقال پساب تصفیه شده به صنایع مولد با 14 درصد پیشرفت در حال انجام است، تشریح کرد: خوشبختانه در فاز اول طرح و عملیات تکمیل مخزن 10 هزار متر مکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ انتقال پساب پیشرفت فیزکی 93 درصدی حاصل شده است و تمام تلاشمان را به کار بسته ایم تا در زمان مقرر فازهای تعیین شده را با بهترین بهره وری و کیفیت به سرانجام برسانیم.
عضو هیئت مدیره شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس ادامه داد: همچنین فاز دوم طرح بزرگ انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس در حال حاضر با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، اعتبار این پروژه بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال می باشد که طبق برآورد مشاور 18 ماه زمان لازم است تا پروژه به بهره برداری برسد.


وی افزود: اساسی ترین تشکیل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس حل معضل فاضلاب شهر بندرعباس بوده است، امیدواریم با اجرای این طرح بزرگ بتوانیم در کنار تامین آب مورد نیاز صنایع مولد، به اصلی ترین چالش محیط زیستی استان که حال به یک معضل کشوری تبدیل شده است، پایان دهیم و خدمتی پایدار به مردم نجیب این شهرستان ارائه نماییم.
مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: یکی از مهمترین رخدادهای امروز انعقاد دو قرارداد خرید آب با شرکت صنایع معدنی و فلزی ستاره سیمین هرمز و فولاد هرمزگان جنوب است که با این اتفاق مهم و فرخنده بطور رسمی فروش پساب تصفیه شده به صنایع مولد آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: جناب آقای مهندس جعفری ریاست محترم سازمان ایمیدرو نقش ویژه و تعیین کننده ای در تحقیق این آرزوی بزرگ مردم بندرعباس و استان هرمزگان ایفا نمودند که از جانب خود و مردم شریف استان از ایشان کمال قدردانی و تشکر دارم همچنین از تمامی مقامات مسئول به ویژه جناب آقای مهندس دوستی و سهامداران گرانقدر سپاسگزارم که در این مسیر دشوار همراه و همگام بوده اند.
در ادامه این سفر دکتر سلاجقه، معاون رئیس جمهور با حضور در محل اجرای فاز سوم طرح بزرگ انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب، از آغاز اجرای این فاز بازدید کرد.


مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس در رابطه با این پروژه تشریح کرد: فاز سوم این طرح مهم، ۲۲ کیلومتر خط انتقال پساب فولادی در اقطار ۹۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متری با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال است که پروژه تامین و خرید لوله با 91 درصد پیشرفت و اجرای آن با حدود 10 درصد پیشرفت فیزکی در حال اجرا است.


در ادامه این آیین استاندار هرمزگان با اشاره به روند مطلوب پیشرفت این طرح اذعان داشت: طرح ساماندهی پساب فاضلاب شهر بندرعباس یک مطالبه عمومی بود و از ابتدای دولت سیزدهم کار با جدیت آغاز شده که در حال حاضر با پیشرفت خوبی در حال انجام است.
مهدی دوستی افزود: تا به امروز حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای اجرای این طرح انعقاد شده است که ۹۰۰ میلیارد تومان از آن در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و منابع به خوبی در جهت تسریع در پیشبرد پروژه‌ ساماندهی فاضلاب بندرعباس تخصیص پیدا کرده است.
وی با اشاره به پیشرفت فاز دوم طرح ساماندهی پساب فاضلاب بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد گفت: فاز سوم که امروز عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم بیش از ۷۰ درصد آن تامین لوله است که این لوله ها انجام شده و پوشش لوله ها نیز بالای ۹۰ درصد است از این‌ رو می‌توان گفت که کل پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

لینک کوتاه:

مطالب بیشتر

پیمایش به بالا