به مناسبت روز ملی خلیج فارس؛

تلاش برای سلامت خلیج‌فارس مایه مباهات است

مدیرعامل شرکت زیرساخت خلیج فارس روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت.
«شهروز شجاعی» مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، در پیامی روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت.
در این پیام آمده است؛
      10 ارديبهشت روز ملي خليج فارس نمادي بي بديل از عشق ايرانيان به وطن و فدا كاري براي حفظ اين آب و خاك است، شواري انقلاب فرهنگي در سال 1384 و بر پايه تاريخچه اي كه نشان می‌داد (شاه عباس) در عهد صفويه و در سال 1621 جزيره هرمز را از چنگ استعمارگران پرتغالي درآورد و سال بعد در آوريل 1622 و در پي رشادت هاي لشكريان ايران به فرماندهي (امام قلي خان) بيگانگان خليج فارس را ترك كردند، روز 10 ارديبهشت را به عنوان روز ملي خليج فارس در تقويم ايران اسلامي قرار داد.
به باور بنده آنچنانكه خليج فارس به عنوان يك آبراهه بين المللي از موقعيتي استراژتيك و حياتي براي جهانيان برخوردار است و از گذشته تاكنون به عنوان پاره اي از وجود هر ايراني در نهايت غيرت و همت بدين نام زيبا حفظ شده است و در طول هشت سال دفاع مقدس فرزندان شريف هرمزگان نظير شهيدان (دارا و رئيسي) با جانفشاني خود وجود نيلگونش را از چشم بيگانگان دور نگه داشته اند، اكنون وظيفه هر ايراني است که براي حفظ موجوديت مادي و معنوي آن نهايت تلاش خود را به كار گيرند.
شركت تامين و توسعه زير ساخت خليج فارس مفتخر است كه اينك و در پي تحقق آرزوي بزرگ مردم در سواحل خليج فارس، طرح ساماندهي فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال آن به صنايع را به عنوان يكي از بزرگترين و اساسي ترين طرح هايي كه سالم سازي محيط زيست و حفظ اكو سيستم دريايي منطقه را هدف گذاري نموده، انجام دهد.
از اين رو ترديد ندارم با انجام اين طرح بزرگ شاهد تحولي ويژه در كنترل آلودگي خليج فارس و سواحل زيباي آن خواهیم بود، فراموش نكنيم براي همه ما پاکیزگی و سلامت خليج فارس مايه غرور مباهات است.

مطالب بیشتر

پیمایش به بالا